Translate

úterý 22. dubna 2014

Yo-yo, neboli česky jo-jo

V letošním školním roce jsem chtěla vyzkoušet, jestli by mě bavilo vést ve škole pro holčičky kroužek. Přemýšlela jsem, jakým směrem by se měl ubírat, s čím bych chtěla pracovat a skončilo to samozřejmě u práce s textilními materiály. Máme ho jednou za 2 týdny, ale i tak je dost náročné vymyslet pokaždé nějakou činnost, která se dá dělat bez přístrojů, netrvá dlouho (max. 2 hodiny), je nenáročná, aby ji zvládly holky od třetí do páté třídy a navíc by je ještě měla bavit. Malovaly jsme hedvábné obrázky, zdobily trička, dělaly adventní věnce, organzové kytičky a rozhodla jsem se taky, že je naučím látkové jo-jo. Je to věc, která se dá využít mnoha způsoby, stačí si zadat yo-yo na netu a člověku se vyvalí obrovské množství nápadů a inspirace. Nejdříve jsem je chtěla naučit, jak na něj. Pak jsme si z nich udělaly malou dečku a poté jsem jim ukázala, jak se kombinací různých velikostí, barev, korálků nebo třeba knoflíků dá vytvořit hezká brož.

Abych předvedla, jak se takové jo-jo dělá, musela jsem jich pár sama vytvořit.  Tak jsem se rozhodla, že to využiju na vytvoření malého doplňku do obývacího pokoje a vybrala jsem si látky od French General. Vznikla tak tato hromádka jojíček.

Dělala jsem je bez pomůcek na jejich výrobu, i když je mám doma. Nějak se mi ale nechtělo zkoumat, jak je použít, protože klasická výroba mi připadá dost jednoduchá. Pokud někdo přece jen neví, jak na to, najde návod třeba zde.

Pak už stačilo je jen sešít a bylo hotovo.




Ale právě to sešívání mi dalo nejvíce zabrat. Samozřejmě jsem to šila všechno v ruce, takže to trvalo docela dlouho. Po nějaké době jsem pak brouzdala po netu a objevila jsem fotku (původ neznámý, našla jsem ji na Pinteresu), kde prostě sešívají jojíčka k sobě na stroji. Uvědomila jsem si, že mám doma taky patku, co je na obrázku, takže to příště vyzkouším. V manuálu k šicímu stroji (mám Pfaffku) jsem našla, že je to patka na přišívání krajek a jiných věcí, které se nemají překrývat, ale jen se položí vedle sebe. Narozdíl od ručíního šití budou vidět stehy na líci (asi bych to dělala hustě nastaveným cikcakem), to by mi ale nejspíš při sešívání velkého množství nevadilo.
Tak třeba to někomu pomůže.
л

Hezký večer a děkuji za návštěvu.
Jana

2 komentáře: