Translate

pátek 19. srpna 2016

Oblíbená Paříž a Eiffelovka

Těm, kteří sledují můj blog, je už dávno známé, že mám dceru. Nyní má 9 let a jak už to u holek bývá, je parádivá. Kromě jiných, zejména třpytivých věcí, se jí v současné době líbí motiv Paříže a Eiffelovky. Nevím, jestli je to dáno tím, že je to zrovna v módě a díky tomu se tento motiv objevuje všude kolem, nebo jestli k to má jiný důvod. V každém případě byla nadšená, když jsem jí v obchodě Látky pro vás  ukázala látku s pařížskými motivy doplněnou růžovou a tyrkysovou barvou. (Pokud vás látka zaujala, mám špatnou zprávu - už ji tam nemají.)

Látku jsme kupovaly před prázdninami a já jsem slíbila, že po výstavě, kterou jsem absolvovala v Nedvědici v rámci Slavností pernštejnského panství, jí z ní udělám kabelku. Přiznám se, kabelky nejsou tím nejoblíbenějším, co šiju, a to byl důvod, proč jsem to pořád odkládala.

V průběhu léta jsme zjistily, že už jí je malý letní klobouček, tak z této látky vznikl nejdříve klobouček. Než jsem do ní střihla, musela jsem ovšem dceru ujistit, že určitě zbude na kabelku. Doplňkovou látku - Oval Elements od Art Gallery Fabric si vybrala sama z mých zásob uschovaných ve skříni. Jen tak mimochodem - oválky jsou krásné ve všech barvách a látky od Art Gallery Fabrics jsou i velmi příjemné na omak. Na kabelky jsou jak dělané. Kabelku z oválků najdete třeba tady.

Klobouček jsem šila podle jedné staré Mariny z dob, kdy jsem je ještě odebírala. Už jsem podle ní jeden dělala a osvědčil se, tak jsem jen střihla větší. Nelíbilo se mi ale, že krempa směřuje hodně dolů, tak jsem ji trochu rozšířila. Abych dosáhla ideálního stavu, musela bych ji střihnout namísto ze 2 dílů ze a tím rozšířit na všech stranách. To jsem ale neudělala, tak jsem chytřejší pro příště.

No a předevčírem nastal čas, kdy jsem se musela pustit i do kabelky. Když slyšíte "mami, ale slíbila's mi to!", tak to prostě jinak nejde. Důvodem byla cesta k moři a tam přece musí mít novou kabelku. To všichni určitě chápete. Že už je to její pátá kabelka, kterou ode mě má, to už ale nechápu ani já. No nic. Kabelka je hotová, dcera na cestě k moři s novou soupravou a já vám můžu ukázat výsledek. Raději jsem si ji vyfotila před odjezdem, protože netuším, v jakém stavu se vrátí (ta kabelka).

Kabelka je velká cca 30 x 20 cm, hluboká cca 8 cm, takže normální velikost pro dospělé. Má celkem 5 kapes, 2 na zip zvenčí a 3 uvnitř, z toho jedna je také na zip. Jako přední strana kabelky je zamýšlená strana s obrázkem Eiffelovy věže a strana s kapsami je zamýšlená jako zadní strana. Vyztužené jsou obě strany kabelky - vnější část i podšívka, a to ronarem lux. Díky tomuto vyztužení je kabelka pevná a drží tvar. Ostatně na fotkách je zcela prázdná takže je vidět, že hezky drží.





A tady je fotka se šťastnou majitelkou i s kloboučkem ze stejné látky.


Hezký den
Jana

1 komentář: