Translate

středa 26. října 2016

Prostírání černobílé

Pokud sledujete můj blog pravidelně, tak víte, že u mě moc vzorovaných látek nenajdete. Většinou si vystačím s ručně barvenými látkami. Tentokrát jsem se ale nenamáhala ani s barvením :). Vzala jsem bílou a černou bavlnu, bílou a černou nit, zavzpomínala na dětské vystřihování a tady je výsledek.


Ornament na látce vznikl pouze prošitím černou nití. Nejdříve jsem kolem dokola prošila obrysy, aby se tvar zvýraznil, a pak jsem prostor vyplnila drobnými meandry. Jak už jsem někde psala, mám tento vzor ráda, protože se dá využít mnoha způsoby, a zrovna tento způsob je můj oblíbený.
Zbývající bílou část jsem pak vyplnila bílou nití, také drobounkými meandry.






A jak si takový ornament vytvoříte? Vzpomeňte si na dětství, kdy jsme si překládali papír na osminy a pak z něj vystřihovali vločky. Alespoň já jsem to tak dělala. Stejným způsobem jsem postupovala i teď. Naskládala, vystřihla motiv a ten jsem použila jako šablonu.


A teď nastává otázka, čím přenést vzor na látku. Často se potkávám s tím, že si kreslíte vzor perem Pilot. Jestli jste přístupní k radám, pak vám radím, abyste to již dále nedělali. Tím, že látku přežehlíte, máte pocit, že pero zmizelo, ale není tomu tak. Pero stále na látce zůstává a kdykoliv, kdy se látka ocitne pod bodem mrazu, se objeví. Nedá se vyprat, dá se snad odstranit pouze chemickými prostředky na odstraňování inkoustu.
Já k přenosu vzorů používám tento fix, který sám zmizí. Tento ještě po dvou dnech úplně nezmizel, tak jsem látku navlhčila a v tom okamžiku byl během chvíle pryč. A to bílé na druhé straně je zmizík. Když na látku nakreslíte něco, co tam nechcete, jednoduše to "vyzmizíkujete". Tento fix jsem koupila minulý týden při mé návštěvě Prahy u Mráze.



Hezký večer.
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat