Translate

pondělí 21. května 2018

Moje inspirace Fridou Khalo

Máme za sebou další kolo soutěže klubu Nestejných, jehož tématem byla Frida Khalo. Jak říká zakladatelka klubu, je to ženský protějšek čestného předsedy klubu Gaudího, kterým jsme se nechali inspirovat v úplně prvním kole hned po vzniku klubu. Pokud jste moje výrobky podle Gaudího neviděli, můžete se na ně podívat. Byl to sedák a polštáře.

Na Gaudího se mi ale tvořilo snáze. Jeho tvorba je daleko veselejší než tvorba Fridy Khalo. Ale vstoupil do toho ještě fakt, že Frida byla Mexičanka, že se na jejích obrazech často vyskytovaly různé listy a přírodní prvky, tak jsem téma pojala spíše tímto směrem. Navíc jsme mohli hledat inspiraci v celém jejím životě, nikoliv jen v umělecké tvorbě.

Využila jsem černou látku, kterou jsem si už před časem nastříhala na sedák. Původně sice měl být prošitý bílou nití (pozůstatek mého černobílého období), ale už jsem se k tomu nedostala a tak střižené díly zůstaly nevyužité. Dále jsem do výrobku potřebovala dostat barvy, protože hodně barev a květin na fotce bylo součástí zadání tématu. Moc květin jsem do výrobku nedostala (lépe řečenou žádnou), tak jsem alespoň přidala na fotce antúrii s jejím jediným ubohý kvítkem, které mi zrovna náhodou vykvetlo a ještě jsem přihodila pár kosatců. Ale zase mám na výrobku fialovožlutého motýla a oranžovou ještěrku s modrými puntíky. Tak bych řekla, že nějaké barvy tam jsou. Kromě aplikací jsem ještě doplnila barevnost volným quiltováním. Kromě černé jsou ostatní látky samozřejmě ručně barvené.

V podobném stylu jsem již jeden výrobek kdysi dělala a bylo to na téma "Za tajemstvím deštných pralesů". Tenkrát jsem se nechala inspirovat amazonskými indiány a jejich obřady s ayahuascou. Výsledný obraz můžete vidět zde.

Chcete-li se podívat na výrobky ostatních tvůrců, najdete celý blog zde. A také se v něm dočtete něco o Fridě a jejím nelehkém životě a uvidíte několik jejích obrazů.

A tady už je hotový sedák.









spodní strana sedáku


 

Přeji všem krásný den
Jana

1 komentář:

  1. A zase se budu opakovat - krása, a Fridu to vystihuje, i když barevně by to sneslo i větší "divočinu" :-)
    Hezký den !
    Jitka Mészárosová

    OdpovědětVymazat